Hoppa och premiärritt för Johan

Min plan idag var lite bomjobb för att förbereda för hoppningen i helgen. Så på med hoppsadeln hackamore och förbygel med martingal, like in the good ol days :)

Lade ut tre travbommar och ett minikryss.
Jobbade lite i trav, flytta fram och bakdel, travade över bommarna och bara åkte med.

Jag har lite dålig balans i hoppläder märker jag :P måste träna!!!
Sedan travhoppade vi minikrysset åt varje håll och sedan galoppade över åt varje håll, ett språng så blev han osäker på vad jag menade och velade innan, hö vänster över så han hoppade på högsta sidan av krysset (80cm) riktigt fint, men inte rätt :)
Tog det igen på en gång, bara höll igång galoppen och då flöt allt fint å bra ansats och flyt över hindret så då gav vi oss. Blev väl kanske 10 språng sammanlagt.
Han gillade det och jag älskade det! Men jag behöver en tränare!!!!

Under tiden skrittade Johan runt på Molly på banan och styrde runt lite på en seg häst. Över bommarna å hit å dit, tråkigt tyckte Johan, ingen fart å inga bockar ;)

Skrittade av till busshållsplatsen. Då bad Johan Molly om trav flera gånger med framåttänk och s-ljud och hon var så duktig å travade ikapp storebror hela tiden :)

Nyttigt att bli riden av fler människor än matte :) tyvärr hade ingen av oss telefon med oss och inte heller Mommo hade sin på sig, så inga bilder på ridningen, men tog en bild på hindret när vi va klara med allt :(

Men en kanonkväll!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0