Tjabo rockar fett!!

På med grejerna på tjabo och ner på banan.
Skritt med mycket serpentiner och små volter, back och fram å stop å back.
Trav runt i ungefär samma som i skritten, även på fyrkant som både jag å han suger på men nu när jag hittat knapparna på mina höfter å han känner dem så går det hyfsat.
Över bommar, även en upphöjd ca 20cm (kiropraktorns order)
Saktade av till skritt gjorde en rollback och in i höger galopp, klockrent!
Långa tyglar, lågt huvud, höjd rygg (kunde samlat sig liiite till, men vi har inte ridit ett riktigt pass på nästan ett år så ger godkänt)
Minskar volten (tar med båda händerna då) kortar upp galoppen ett varv på minivolt, släpper ut igen, super! Tänker stopp å säger whoa. Tvärstoppar med sänkt huvud på lång tygel! Härligt!
Samma i andra varvet (vänster) gick lite knackigare på den lilla volten, men godkänt. Ber om stopp och får det med besked! Wow tänker jag :D
Travar små volter å serpentiner å 8or, saktar av till skritt och ber om lite vändning på bakdelen, lite knyckigt, men tror jag gjorde nå tok (som vanligt! Max hjälp mig!) skrittade runt en massa rakspår och avslutade med att leda över ca 30cm upphöjd bom några gånger för att stretcha bogar och lyfta bakknän.
Lyrisk!
Nu ska jag hem å sova
Kolmården imorn :)



Kommentarer
Chrissie P

Kul att det går så bra :D Han är supersnygg!

2013-07-04 @ 23:17:46
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0