Molly skor och Tjabo vila

Hej hopp gummi.....
 
Igår fick Molly nya skor, Husse och Max fixade då jag var hemma med barnen å hon hade tydligen hoppat å farit, men de grejade det ju så kan ju inte ha varit så allvarligt ;) när råttn (jag) är borta ;) haha, då bestämmer prinsessan Molly minsann ;)
Men nu kanske hon kan gå iaf... Hon är ju så känslig i tassarna! Har så dåliga hovar så när hon tappar en sko så blir hon svullen i benet, får hålrum direkt! Alltså jag pratar om bara på några få dagar! och vill inte gå där det är hårt :(
Så less att ha en tvååring som man behöver sko... Men men, vad gör man inte...
HAr börjat ge både henne och Tjabo steel Joint, ett mineral som ska vara bra för det mesta och som jag hört mycket gott om, så vi får väl se om ett halvår om det märks någon skillnad på hovkvalit´en :)
 
Tjabo fick vila efter kosseträningen i söndags och skrittpromenaden i måndags.
Fick inga bilder från kossorna då grabbarna var på "hemligt uppdrag" ;) De ska ju ut på äventyr snart! Spännande!!!
 
 


Kommentarer
Elin

Alice får också Steel Joint för att förhindra att hovarna blir dåliga igen. Tycker det funkar bra. Tyvärr så gillar hon det inte riktigt så jag får blöta Primeron för att hon ska äta.

Svar: Jag får också blöta primeron så att hon äter :) Tjabo med :) så d e nog inte så mumsigt :P
Tjabos matte

2013-07-11 @ 06:41:49
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0