Ridtur ensam

Åkte till stallet kl 18 för att ha gott om tid, kom dit och pratade
Lite med en inackordering, sedan skulle jag ta in Molly å Melker så att Molly skulle få äta medan jag red Tjabo, pratade i telefon samtidigt så de trasslade in sig i varandra så släppte Melker, som såklart gick ut mot vägen och skulle på upptäcktsfärd ;)
Ställde in Molly, tog med kraft och börjar gå efter Melker som går ut mot dalaröv.
När jag nästan är uppe vid vägen kommer en svart 740 i 180 och lägger på värsta stället upp för kurvan efter begravningsplatsen, precis där Melker 2sekunder tidigare travade lite lugnt.
Såg framför mig hur han nu var köttfärs...
Men han klarade sig och en tjej med en islänning hade hoppat av och stängt in honom på lilla vägen mellan fåren å wittens lada. Bara att visa hinken så kom han, skönt med hungrig häst ;)
In med honom i boxen.
Mocka å fixa hö och allt.
In med Tjabo, sadlade å fixade och gav mig ut i kylan. Han kändes mer avspänd än dagen innan och trampade under sig fint och hade en gudomligt kort samlad trav! Så jag bad om galopp på raksträckan efter svinis.
Han sken upp som en sol!
Galopperade först höger ca 100m, sedan vänster ca 100m. Vände vid kalvsvik och travade hem.
Vid Åkerblom stannade jag å backade upp. Då kom en häst bakom oss och blev jätterädd (från vivis stall) så hon åkte av och höll sig i tyglarna å släpades med en bit innan hästen drog i äg över åkern åt höger. Jag travade ikapp henne, Tjabo supernöjd och lugn!
Hästen kom tillbaka och hon hoppade upp så sällskapade vi hem. Hennes hbl på 7år super på tårna och tittig, Tjabo 5år utan att jag höll i tyglarna och gick avslappnad och lugn först för att stärka dn andra hästen ;) haha
Sedan in med hästarna och bestämde mig för att Molly å m fick stå inne inatt, så mocka deras boxar, borsta å mysa med Molly lös i gången! Hon va skitduktig!! Ryckte av hår till testet å nattade.
Hemma kl 22 som vanligt, tji fick jag för att jag trodde jag skulle va en snabbis i stallet ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0