Onsdagsmys

Igårkväll åkte jag till stallet. Hästarna vaccinerades ju i måndags, så de ska ju inte svettas de närmsta 3 dagarna (hård ansträngning alltså) så jag tog tillfället i akt att leka lite med Molly på halva ridbanan.
Tog med henne ner, hade ett snöre runt halsen och gick runt och hon hängde på, lite halt och hon är ju barfota, så vi sprang inget.
Lärde henne att backa för trycket av snöret på bringan, alltså, när jag stod vid sadelläget och lyfte snöret så skulle hon tänka bakåt.
Berömdde först bara hon la tyngden lite bakåt, utan att flytta nåt ben. Släppte snöret och klappade.
Trodde inte jag skulle komma så mycket längra men efte ratt ha busat runt på banan med henne, gått fram, vänt, lyft alla hovar, kliat överallt och begärt back för snöret några gånger med minimalt tryck så backade on glatt och snabbt flera steg rakt bakåt när jag bad om det. Trots att jag stod bakom sadelläget och inte "tryckte" henne bakåt med hjälp av min kropp :D
Hon vill så mycket och lär sig så fort!!
Sedan fick Tjabo komma ner, när Molly var inne och åt.
Han hade tappat en sko, så kunde ändå inte rida...
Han har inte alls samma kontaktsök som Molly, han är lite mer Suspisious ;)
Men efter en stund så hängde han på mig och vände och va med. Ett bra tag sedan vi jobbade lösa, så man måste ju uppdatera hjärnkontoret lite ;)
Ikväll har vi NH-kväll på klubben www.twrs.se.
Vi ska se två NH filmer och disskutera likheter och olikheter.
Ska bli intressant :)
Kram på er
Här är Tjabo första gången med sadel :P Så liten han var :)


Kommentarer
Chrissie P

Inga problem att rida lilla fröken i halsring sen då med andra ord :D ;)

2013-01-31 @ 22:36:12
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0