Har tagit in hästarna i -12

Sitter utanför mollys box och väntar på att hon ska äta upp sin kraft så jag kan släppa ut henne igen innan jag åker hem.

Imorse red Johan ut i kylan. Allt hade gått bra och han hade travat lite, med händerna i fickorna för att det var så kallt, så det får man väl ta som ett bra betyg på lugn och balanserad häst. Han höll med om att Tjabo kändes jämn och stadig.

Nu hade jag kvällsfodringen istället för mommo som är sjuk.
Så jag tog in alla där uppe, sen Molly och Melker, bara för att kolla av dem och ge vitaminer/mineraler och lite foder.

Är väl bara att konstatera att hon vuxit igen, 1cm bak på 2 veckor.

Nu är hon 144 fram och 151 bak. Och nu kan jag för första gången sedan jag köpte henne (vilket nästan är ett år sedan nu) säga att hon är min lilla tjockis ;)
Rund och go, bred över ryggen, stor rumpa och massor av man!
Det är väl så jag skulle beskriva henne just för tillfället :)

Körde lite stallgångsläxor och det sitter rätt bra nu, men får påminna en del innan hon ger sig. Idag tog jag ett steg längre och vägde upp kraften medan hon stod lös och still, (hon tog dock ett myrsteg som jag korrigerade) konsekvens!!!

Sedan tog vi babysteps till boxen, sakta ett steg i taget och sedan stanna utanför boxen sedan in med hälften av Molly, sedan varsågod. Gick jättebra :)

Nä, nu får de äta upp så jag får hem
Å sova!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0