Längtar till April!!

12,13,14 April så ska jag vara med på clinic för John Moore igen.
Sist jag var med (i oktober 2011) så var jag med med Tjabo som då var 3 år. Lärde mig massor som jag använder mig av i vardagen VARJE DAG!
Efter det så har jag nog varit på 4 clinicar för John, men bara som åskådare, vilket man också lär sig massor av, men det är ju såklart roligast att ha med egen häst :)
I April kommer han till Johannesberg i Rimbo och då ska jag och Molly vara med :D
Har skramlat och sparat (då det blir rätt dyrt att vara borta en helg) fixat barnvakt och hyrt hästbuss (tack Lotta)
Ska bli kul att få massa tips om hur jag ska hantera min lilla dam, hon är ju så olik sin känsliga storebror...
Tjabo har alltid velat göra sitt bästa, är känslig för signaler och har alltid haft "farten" framåt, vilket gör att jag tycker att det blir lättare att samla ihop energin och jobba med den.
Molly är mer "varför då?" och kommer gärna mot mig fast jag inte vill och kan stanna och titta bort från mig och liksom inte bry sig om mina signaler jämt, ja, ett sto ;)
Vill ha massor av tips om hur jag på bästa sätt kan förbereda henne för inridningen framöver.
Ska försöka sätta mig och sammanfatta hur jag ska förklara för John, på amerikanska, vad vi vill sträva efter...
Jag får alltid tunghäfta när man ska prata engelska och alla fackord som man glömmer bort... hmmm...
Det ska bli jättekul!!!!
Här är en bild på Molly och Melker från samma vecka som jag köpte henne :) Liiiten <3
Här är Molly och Melker efter jul :)Ska försöka få en bättre bild på dem bredvid varandra så man kan jämföra, då det ju är drygt ett år sedan jag köpte Molly nu :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0