Ingen ridning idag

Energin rann ur mig med magsjukt barn och annat joks.
Tog in alla tre (Molly Melker å Tjabo) och gav Molly mat i boxen, ställde Melker i sin box utan mat ;) och ställde Tjabo i stallgången.
Han är ju inte så bra på detdär med stallgångar...
Länge sedan vi tränade på att stå still nu med, så jag sket i ridningen och gav 15min av min tid på att passa på en smygande 500kg mus ;)
Rättade tillbaka varje gång han tog ett mussteg hit eller dit, bara lugnt tillbaka.
Sedan stod han still i kanske 5min, lös, avslappnad. HÄRLIGT! Varför kan han inte minnas tills imorn ;) men han blir bättre å bättre å en vacker dag kanske han blir vuxen och minns ;)
Passade då även på att mäta honom (se nästa inlägg) och blev förvånad över resultatet....
Puss på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0