Hann med en handtur i ljuset

Farmor å farfar passade barnen direkt efter dagis så att jag kunde rida i det sista ljuset. Hann gott och väl :D
Red Tjabo och hade Molly vid sidan. Hade även Buz med (min hund) tänkte att "nu tar jag mig väl vatten över huvudet" men det gick jättebra, men buz orkar inte så mycket längre, kom långt efter när vi travade, så jobbigt att se :'(
Molly skötte sig idag med.
Red till ängen bakom kikarberget och gick den fram å tebax, för att slippa så mkt trafikerad väg som möjligt. Vill ju inte gå så långt nu i början, utan bygga upp henne lugnt och sakta...
Travade kanske 200m i djupsnö, kanske 15cm, så hon fick upp både flåset och steget ;)
Hon är så vacker att titta på när hon travar, med den böljande långa manen, sänkt huvud och långa fina steg. Ryggen ser ut att va still och verkligt skön att sitta på i framtiden, runda mjuka rörelser :) längtar!!!!!!!
Tjabo skötte sig som den duktiga storebror han är, hade hackamoret (engelskt) idag med, mest för att jag vill slippa lösa tyglar som trasslar in sig då jag ju rider honom på en hand och håller henne i den andra ;)
Mycket rutiner som vi ska få in nu, men målet på 1-2 dagar i veckan med Molly vid sidan verkar inte som en omöjlighet :D
Jättekul!!!



Kommentarer
Chrissie P

Härligt! Förutom vovven då såklart :( Men vilken underbar man Molly har!

2013-02-21 @ 23:19:47
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0