Longeringen

Longerat båda på kvällskvisten bara för att de ska få röra sig obehindrat nu när plusgraderna verkar stanna och hagarna ser ut som leråker å inte är så roliga för dem att springa runt i :(

Molly skötte sig faktiskt ok, några bockar i galoppen men inget mot mig, jag longerade ju för att hon skulle få springa på å inte för att träna på något särskilt, så började helt sonika med att tänka "unghästlongering" och bara krävde att jag valde tempo och att hon höll sig på avstånd och det gjorde hon :)

Nöjd matte och häst avslutade med lite tango och små små jogvolter runt matte <3 

Tjabo gasade på rejält några varv å var lycklig att få röra på sig. Han gör ju liksom aldrig några dumheter utan gasar gasar å gasar tills han håller på å falla omkull å inser att D e vettigare å tat lite lugnare ;)

Två nöjda kusar ikväll å alla tre tottosarna har fått egentid idag :)

Funderat mycket på köttbullen Melker idag å insett att han nog faktiskt måste få ta lite av min tid några dagar i veckan ;)
Han är rundare än vad han är hög ;)
När barnen rider går inte många kalorier åt så bara om han får följa med vid sidan eller longeras 2-3 ggr/vecka så skulle mitt samvete kännas lite lättare :)

Kanske ettnyårstips till mig själv ;) löften håller jag mig ifrån om jag inte vet att jag kan hålla dem ;)

Godnatt mina vänner


 


Kommentarer
cicci

Hihi gullig bild :)
Ny följare har du/ni här
KramC

Svar: Tack :)Välkommen :)
Haft vintervila på hästarna en månad, men nu kommer det uppdateras lite oftare :)
MVH Tette
Tjabos matte

2014-01-04 @ 17:32:27
URL: http://bonnaliv.WordPress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0