TandläkarTette

Hej på er!
Hela familjen åkte till stallet igår för att Johan skulle rida Tjabo och kasta lasso och jag skulle fodra kusarna med grabbarna.
Johan tog mitt engelska hackamore då det blev massa trasser å kasta med bosalen sist...
Men Tjabo var allmänt konstig med huvudet! röck upp med näsan hela tiden och såg riktigt besvärad ut.
Han betedde sig så för två veckor sedan när johan red med bett, då kollade vi tänderna och ser att han håller på att tappa de yttre främre övre tänderna (som han vore ha tappat redan) så vi beslutar att rida med bosal tills han tappat dem och det har gått bra, han va ju skitfin när jag hoppade honom med mitt hack och inget konstigt. Men igår va han konstig!
Gick igenom hela kroppen, inget konstig någonstans! Den ena tanden var dock mer lös än sist, så bar JOhan att springa och hämta en skruvmejsel...
Han gjorde det och jag bände loss den.
Snacka om snäll häst!!
känns som att han slappnade av lite efteråt, men röck lite med huvudet ändå när jag longerade, men vi släppte ut honom och gav mycket blöt lusern till middag så det inte skulle göra så ont att käka..
Hoppas att det är bättre idag...
Vi får se :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0