Ridtur med handhäst

Efter 5timmar i bil kändes D rätt tungt att byta om för att gå ut i regnet å köra till stallet...
Väl där tänkte jag, jaja, båda behöver det! Ingen har ju fått göra nåt sen i torsdags.
In med båda, borsta världens lerigaste tjabo, borsta av prinsessan lite lätt, skönt att bara ha en häst som älskar att gå på spa ;)

Sadlade tjabo, tränsar, vips! Regnet från avgrunden kommer å hälsar på!! Jahapp, på med regnrocken (funderar starkt på att spara till en riktig sån oljeridrock!!!)

Ut på vägen å vi är ju dyngsura på en gång såklart...
Trav hela kalvsviksvägen, över berget, trav på slingan å trav till asfalten. Molly har verkligen fått bättre kondis nu :D

Tjabo hjälpte mig som vanligt att hålla reda på lillasyster och jag tycker att de skötte sig kanon! Hon håller sig vid mitt knä ungefär och man får parera lite ibland, men alla våra markövningar har ju underlättat det arbetet betydligt nu, stopp å back på båda satt klockrent tex!

Hade henne på vänster sida hela slingan å det gick över förväntan, jag måste bli bättre på att jobba från båda sidorna så det är bara att ge sig tusan på det :)

Nu står de och smaskar mat och jag skulle behöva hinna till affären innan den stänger kl 22, men vi får väl se...

Puss på er



Kommentarer
Chrissie P

duktig du är :D

2013-08-12 @ 15:23:44
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0