Red Molly i skogen med Mommo

Idag à det äntligen mollys tur. Hon har stått sysslolös alldeles för många dagar senaste veckorna men nu var det hennes tur :)
In och mysborstade länge, hon riktigt njöt och är så himla duktig i stallet, står helt still och är så fin <3
På med sadel å grimma å ner på banan, kände av lite från marken å sen hoppade jag upp.
Svängde runt lite och sedan skulle Mommo skritta av ute i lilla skogen så vi hängde på :D
Molly älskade det! Glad framåt pigg alert och öronen fram hela tiden :D

Skötte sig kanon, tig några galoppsprång med frambenen ibland men inget elakt. Jo, hon ruskade huvudet två gånger men då bröt jag av med snabbt ryck nedåt utåt åt ena hållet.

Sedan när vi skulle ut ur skogen så bad jag henne stanna, vilket hon är jätteduktig på :) Tore gick ut på vägen å jag bad henne framåt och hon fattade galopp, hoppade över en sten, hoppade över diket å ut på vägen å stannade bakom Tore, skitnöjd! Hahaha jag asgarvade hela tiden :D hahaha
Så duktig tjej!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0