Onsdag

Max kom och skodde, först Molly, stod blickstill :D
Max sa att när jag gick ut för att kolla vad barnen gjorde så började hon tramsa lite, så summan av kardemumman: Min häst har fått respekt för sin matte!!
 
Sedan var det Tjabos tur och han skötte sig ok, han har varit brtydligt värre, men var ju inte lika duktig som Molly ;)
 
Sedan fick Elvis klappa Melker medan han blev verkad och hjälpa Max så att "han skulle stå still" (elak mamma, hittade på det för att Elvis skulle känna sig duktig och ha ansvar) och det gjorde han och Elvis berättade det på dagis imorse :D
 
Sadlade Molly när Tjabo skoddes så fick hon stå i gången ca 45 min med den på, lite träning i sig...
 
Ner på banan, skickar runt henne med små hjälper och jag stod still, skritt och trav i båda varven. Klockrent!
Flytta bog INGA SURA ÖRON!!!!  wow! Denhär helgen hänger kvar mer än vad jag trodde den skulle göra, i både mig och häst.
 
Ledde runt henne korrekt och stop och back. MVG!
 
Sedan hoppade jag upp, flyttade bakdelen åt båda hållen och det gick super!
skritta runt till ställen jag siktar in mig på, trav, sakta ner till skritt, trav osv. Kanon!
 
Red ca 5min, jättenöjd!
 
Sedan in i stallet och bar ner mathink med molly, hon håller sig på sin kant! fick påminna ett par gånger om att hon ska va 2m bakom när jag har hinken, inte 50cm... Men hon bufflade aldrig på mig och försökte ta den, utan bara kom lite nära, så fikc jag påminna.
 
I hagen ställer jag ner hinken, skickar runt henne (har gjort detta mån tis med) och ber om look at me och får det efter ett par varv, inte 100% alltså, från början, men får jobba på det varje dag och det går snabbare, nu höll jag väl på 2min, igår 3 och i måndags kanske 10 :)
 
Gör samma med tjabo, ställer ner maten skickar runt honom, ber honom flytta baken några steg (han är inte lika vällärd) och han får maten. i måndags tog det 15min, tis typ samma och igår bara 1minut :D
 
Tette is the packleader ;)
Haha
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0