Em

Dag 2 em

Gick igenom på lunchen vad vi ska tänka på

@ minska ner signalerna när hon kan, lita på att hon är smart och går fort framåt.

@ korta intensiva pass så hon fortfarande är med och inte tröttnar

@ se till att hon är glad!!! Blir hon sur med öronen så stanna upp, fundera på varför, vad gjorde henne arg, jobba bort det med va som krävs och gör något hon känner sig stolt över när hon blitt glad igen...

@ låta henne stå i stallet och soaka när hon är i rätt mood och tänka på det hon lärt sig!

@ skicka henne till intressanta saker och ha lagt en godbit där, låt henne upptäcka att "dit matte säger jag ska gå så är det gott/kul/roligt" så hon hänger med dit jag vill gå

@ va konsekvent med maten! Inte äta förrän jag säger och förens Hon är glad och positiv. Ta med grimakaft i hagen om jag behöver "helikoptra" för att vakta maten.

@ vid vändning på bakändan, på volt ex höger varv.
Active rein, titta bak, flytta baken nåt steg, ändra om till sending rein och ändra kroppen till vikt till vänster, höft högerarmbåge upp skicka bakåt åt höger släpp.

Nu efter lunch tog jag ner henne på banan först av alla, vi vände så på bakdelen 2-3 ggr i varje varv (med sporrar! Första gången) och hon va sååå duktig! (Ta hjälp av Johan från marken hemma...) hoppade av efter bara 5min kanske och tog av sadeln på banan, kliade, berömde, och lät henne gå ut i hagen!!!

Så jäkla nöjd med helgen!

Mitt mål: trava när jag vill...

Mitt utförda mål som vi lärt oss i helgen uppsuttet:
skritta sakta mellan och snabbt, trava sakta och snabbt, styra i skritt och trav (exakt och korrekt) trava med fler hästar som travar samtidigt, vända på framdelen, vända på bakdelen

Utförda mål avsuttet:
Ledas korrekt, stop, back, trav.
Backa mer än 3steg
Stå på pallen och backa av
Sidepass utan bakåtdragna öron.

Mer nöjd än vad jag är denna dag tror jag ingen kan vara!!!

Tack Erika Moore för denna helg!
Ser fram emot kursen för John Moore sista helgen i oktober! (Ska spara till att åka till den i Rättvik med två helger innan, men det beror helt på familjens övriga utgifter under året :( )

Tjoho från mig :D



Kommentarer
Elin

Vad långt ni har kommit! Verkar ha varit en toppen helg! Nu längtar jag verkligen till oktober :)

2013-08-04 @ 16:36:57
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0