Dag 1fm

Dag 1 fm
Erika och Jeanette kom på morgonen så dikade vi och pratade om allas hästar och vad vi vill träna på.
Jag berättade om bitchen Molly och hur långt vi kommit och att jag vill ha hjälp från trav uppsuttet och framåt.
Var ärlig å berättade om alla våra svagheter å styrkor och tror att hon fick en rätt bra bild.
Ut i padocken och alla var med samtidigt.
I repgrimma och rep.
7 hästar på liten bana så jag var lite försiktig å pressade inte så hårt som jag skulle gjort hemma, vilket Molly självklart tog över och bitchade sig en del ;)
Erika tog över och backade massor och fick henne att gå bredvid å inte dra sig kvar bakom (vilket hon lätt gör då vi ex går på promenad) så nu har jag massor med kunskap om hur jag ska göra för att få bort det!
Sedan skickade vi på volt (longerade) och tränade på att stå still och låta hästen förstå att sa man skritt, ska den skritta själv runt utan att man ska skicka hela tiden utan stå still kvar på sin plats och låta hästen gå runt.
Trav så sänd och gå på med rep om ingen reaktion kommer direkt och när hon travar så bara ge repet och låt henne trava runt (trot means trot) och samma i galoppen och sedan tempoväxlingar däremellan

Ta i ledande för att sakta ner, sedan sänd fram för att öka till snabbare gångart. Gick faktiskt jättebra! Mycket att tänka på, men det ska vi träna på! 1-2-3 nu!!

Sedan fick vi alla va på spåret som typ en halter-pleasure och träna på trav skritt trav skritt stop trav stop skritt stop trav skritt osv. Och backa rakt och med hjärnan!

30grader varmt å nöjd häst och matte gick på lunch!



Kommentarer
Elin

Det är så roligt att läsa om era framsteg! Nu blir jag så pepp tills att Alice blir hel och fin igen så att vi kan komma lika långt som ni har gjort.

2013-08-04 @ 07:38:44
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0