Tjabos dag

Idag har Tjabo fått all egentid.
Åker ju iväg med Molly imorgon så idag fick hon bara en snabb-borstning och täckesprovning (har hyrt hage i helgen så kan va skönt att ha täcke om det bestämmer sig för att spöregna tre dygn...)
Borstade Tjabo och tog ner honom på banan. Checkade av allt och han var framåt och lite "jag kan denhär leken, nu ska jag göra såhär va?" Så bad honom vänta några gånger då han hade brått.
Hoppade upp barbacka sen och Sofie var där och gav lite tips å trix som hon lärt sig av pigga hästar och Tjabo kom ner i en rätt ok jog, långsammare än så går inte så jg var Jättenöjd med det!
Sedan galopp i båda varven, men jag spänner mig så dant så nåt tok gör jag, men D gick ok... Alldeles för fort, men han höll sig på volten och gjorde inga glädjeskutt ;)
Han ska få massor av kärlek när bitchen åkt till Bollnäs <3
Jahaop, imorn smäller det!
Då drar jag å mollsan till Lindesberg!
Yeehaa!
See ya!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0