Söndagen

Ja, så var det söndag å sista dagen för denhär gången.
Hämtade Molly innan lunchen å sedan svullade jag pizza igen (nu får D räcka med pizza på några veckor ;) )
Sedan sadlade jag å in i ridhuset.
Repeterade allt från gårdagen.
Och sedan kom John å frågade om han fick låna henne.
Vi kämpade på å sedan red John henne!
Han hoppade upp, gjorde allt som jag gör, sedan "tappade" han henne på rumpan med högerhanden och höll vänsterhanden framåt (skickaposition) och på så sätt så fattade hon att hon skulle röra sig framåt.
Hon gick mest runt till vänster då hon följde repet men sedan tog hon sig ut på rakspår. Han sa att om hon väljer att bete sig dumt så kommer jag att tillämpa one rein stop men väljer hon att gå fram, i vilken gångart det än är, så är jg med på färden och rider framåt. Man ska aldrig bromsa en unghäst!!!
Hon skrittade 20m kanske sedan bad han henne stanna för one rein och hoppade av.
Sedan var vi klara för dagen kände jag.
Hon var så undergiven och lugn och trött (i hjärnan) så hon stod och sov vid sargen.
Jag kände likadant...
Så bilden vid sargen, där stod vi en timme!!! Hon har lärt sig stå still ;)
Nu ska vi se när vi får tid att transportera henne hem till Michelle i Bollnäs, ca 1månad där och sedan tar jag vid och ska träna (som i hantera, rida, handhäst, göra saker) minst 5dgar i veckan å inte låta henne tro att det är hon som är Queen of the World igen ;)
Så häng med oss på färden :)
Tack för att ni kollar in här ibland :)



Kommentarer
Chrissie P

Så spännade att få följa er färd :D

2013-04-29 @ 17:02:46
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0