Kvällsträning

Vi var i stallet hela dagen igår nästan.
Johan och Morfar mockade hagar med traktor och kärror.
Vi red Melker med kusin Anton och hade mysigt i vårvärmen.
Jag åkte dit på kvällen, när Johan fick ha kvällsmys med barnen.
Tog fram lite saker på banan, som man kan öva lite på från marken.
Tog fram en fyrkant/box, för att öva look at me i och tyckte faktiskt att det gick bra.
Tog fram ett litet hionder som jag skickade henne över några gånger, först vågade hon inte, men gick inte emot mig utan backade rakt bak, då skickade jag fram henne, som John gjorde, och lät henne tugga precis framför, sedan nosade hon och provade och såfort j´hon såg ut att verkligen vilja prova så berömde jag, tillslut skuttade hon över.
Seadn tog jag fram två tunnor. Har aldrig gjort den övningen, men såg Rosie göra den med Pepsy på en film från den clinicen hon va med på i Bollnäs...
Satte upp telefonen på en stolpe och testade att filma, vi hade gjort det 1 gång innan, så dett är andra gången någonsin, för både mig och häst. Känns som att hon förstår vad jag menar iaf...
 
http://www.youtube.com/watch?v=ngM0raYP77g
 
Hoppade mycket bredvid henne, med tyngd i mina händer så att hon verkligen fick belastning, hon brydde sig inte som b´vanligt ;)
 
Sedan jobbade jag henne lös för första gången "på riktigt"
Coolt att "look at me" fungerar! Känns så skönt att ha dethär språket och denhär kontakten!
 
Nu fokuserade jag på det bra....
 
Dagens dåliga får nog va att "shoulder in" fortfarande gör henne till en drake :(
Hpppas att jag ska få hjälp med det på fredag.
 
Det jag mest vill hinna jobba på på fredag är
"shoulder in" och då min position och vad jag gör för tok.
"linda in leken" hur jag ska göra för att dte ska bli rätt.
Få allt att flyta bättre...
bakdelsvändningen! Jag tycker att det är jättesvårt!!!
 
Där har jag 4 saker som jag hoppas få hjälp med på fredag och som jag hoppas kunna klara lättare efter helgen :)
Man måste ha mål!!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0