Morgonfodringen

Barnen sjuka fortfarande, så min snälla farmor och farfar fick SOM
VANLIGT komma till undsättning och passa dem medan jag åkte och tog ut dem.
Milou släpptes ju ihop med brudarna igår och det gick lite vilt till.
Allyson, som vi trodde skulle reagera, va jättesnäll.
Så släppte vi in Shakira med och hon ville ha Allyson för sig själv och jagade bort Milou :(
Var tydligen dålig stämning igårkväll med...
Imorse tog jag ut Allyson med Milou först och släppte dem, inget konstigt. Sedan tog jag Elvis och Shakira ihop och in med Elvis till Tore och släppte in Shakira till tjejerna och då skulle hon hävda sig å säga att det minsann va hennes hage, men Sara hade varit så förutseende och spridit ut höet bra så de ställde sig och käkade, hoppas de håller sig lugnare idag...
Kan ju ta några dagar innan de vant sig och när Shakira märker att hon verkligen inte är hotad så hoppas jag att hon lägger ner :)
Sedan ut med Tobbe å Melker och bort å fixade hos Tjabo å Molly så jag ska slippa släpa hö om jag måste luncha (hoppas pappa eller Lena kan så jag slipper ta ut barnen) gav tjabo och Molly hö på ett annat ställe då de fick extra mycket för att det ska räcka till imorn kväll, så näten är fulla och sedan la jag på marken inne i hagen :) va tvungen att locka på dem för att de skulle komma dit. Knäppmattela ju maten på fel ställe ;) snacka om vanedjur!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0