Jobbat från marken

Avslutar veckan med att återigen jobba från marken, då tjabos knölar är kvar och han inte känns helt hundra, ska ringa equiterapeut imorgon...
Jobbade båda först i rep, tjabo skötte sig bra både på stort och litet spår, vänster varv orkar han inte hålla galoppen i, det är där vi märker att nåt är tokigt...
Molly skötte sig! Travade på framåt i
Båda varven och jag fick henne att vända och stanna när jag ville, höll bara på 5min kanske men det var BRA 5 minuter :)

Sedan knäppte jag loss dem och löslongerade dem ihop först, sedan riktade jag in mig på Tjabo och då ställde sig Molly vid sidan och väntade, sedan riktade jag in mig på Molly och då ställde sig tjabo vid sidan om och väntade. Så smarta! Fick båda att komma till mig och båda att följa, backa, vända utan att röra vid dem. Jätteduktiga!
Hade ingen telefon på mig så blev inga bilder tyvärr :(

Sedan fick de kraft och en stund på gräsmattan
:)

Johan har, trots genomförkyld, tömt lösdriften :) tack bästa du!

Hej sålänge!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0