Blir kvar inatt med :'(

Pratade precis med vet.
Det var samma som igår.

Hon hade fortf lös avföring imorse, under dagen hade hon inte sett någon. (vadå inte sett??)
Hon har dragit ut kanylen själv.. (AJ!!! De sydde fast den med typ 5stygn!)
Hon har god aptit. (det hade hon när jag lämnade henne med)
Hon har vätskat upp sig så de skulle ta bort dropp nu å se om hon kan hålla det själv.
Hon har fortf HÖG HJÄRTFREKVENS!!! Och det kunde de inte förklara varför och jag berättade ju om hennes pappa så hon förstod att jag va orolig så hon skulle låta sin kollega som var medicinsk? veterinär att lyssna om hon kunde höra några arrytmier eller blåsljud då denna vet inte hörde nåt konstigt! (jag är sjukt orolig!!!! Behöver jag säga det???)
Hon har för lågt proteinvärde (prot följer med diarrén ut) men elektrolyterna ser bra ut (skönt!!!)
De har satt in antibiotika...
Hon får va kvar över natten för att de vill se att avföringen blir fast...
Jag kan inte tänka klart...
De skulle försöka ringa tidigare imorgon :(



Kommentarer
Chrissie P

Åh, styrkekramar! Förstår att det är extra jobbigt just nu!

Svar: Tack <3 är verkligen jättejobbigt, särskilt när hon står så långt bort :´( de kan ju lika gärna ringa om 5 min å säa att de måste ta bort henne...
Tjabos matte

2012-09-24 @ 19:52:10
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0