Var ute och skrittade 30min idag

Idag var det dags att inleda vecka nr 2 av rehab.
Nu har vi gått 15minuters promenader två gånger/dag.
Nu ska vi skritta uppsuttet 30min om dagen i en vecka.
Fick sällskap av Tobbe med Sofie och Lotta. Tobbe var lite på tårna, men lugnade sig på slutet...
Tjabo höll sig på mattan, men kände att det var mycket energi i honom (positivt) han trampade på bra och den tydligaste skillnaden jag kan märka (för det är väldigt svårt att se framsteg när man ser hästen varje dag) är att i uppförsbackarna så trippade han inte upp utan tog långa kliv med sänkt huvud och tog i från baken.
Sista veckorna har han liksom trippat upp, såfort det lutar lite uppåt, som för att slippa ta i då det säkert gjort ont... Men nu gick han på bra i alla backar och det kändes som att han var avslappnad och hade kul :)
Molly varm i hö framknä, annars ok.
Idag är jag hemma med magsjuk Texas :( Elvis är oxå hemma för
Säkerhets skull...
Puss på er
(red i engelskt idag)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0