Molly lös i magen igen...

Molly har ju mått bra, haft fina kluttar och ingen feber. Ögat är bra och hon fick sista salvan där igår.
Igårkväll var hon svullen i bakbenen (vilket hon var när vi åkte in) och Lotta reagerade, då kollade jag tempen och den var 38,4 och hon hade bajsat lite löst, men inte farligt löst, men inte fasta bollar. Vi tog en lätt promenad och hon fick 2 skopor magtarm i betforen och minskade mängden hö igen (det enda som vi ändrat är ju hömängden de här dagarna så då gick jag tillbaka där) så hon fick ca 1kg igårkväll.
imorse hade hon 37,8, vilket är Ok, men inte heeelt bra, men absolut inte feber. Var geggig i svansen och hade bajsat koblajjor...
Hon är inte uttorkad (än!) jag gav 1kg hö, betfor med 2 magtarm och gav vatten. hon äter med god aptit och gnäggade mig valkommen till stallet när jag kom in, så hon har inte nedsatt AT, men jag ska ringa Marianne strax, tänkte ge henne en chans att vakna till först ;)
De sa ju igår att hon hade mask på provsvaret, men att jag skulle vänta med att avmaska tills hon var upe i sin hömängd, ska prata med Marianne idag och se vad hon tror och tycker, om masken kan påverka kanske, hon har ju liksom inte ätit något konstigt!
Återkommer senare...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0