Molly kvar

Jahapp, var ska jag börja...
Åkte in och var inne vid 12.30.
Underbara Lotta har varit med heeela dagen! Det är många som säger att de finns där och säger att "ring närsomhelst" men det ä få som verkligen står för det. TACK LOTTA!!!!!
Hade jag varit själv idag hade jag nog suttit kvar i ett hörn på Ultuna och gråtit.
Jaja...
Började med att tre studenter kom in.. Jag började berätta och de såg helt frågande ut... De hade gått in till fel patient ;)
Så vi väntade en halvtimme till och två studenter kom och lyssnade och kände och klämde.
Sedan kom veterinären och kände och klämde.
Bokade tid för röntgen och ultraljud och vi fick fika lite...
Sen kom djursjukvårdaren och rakade molly på hela hakan och underkäken samt hela bakbenet upp till hasen, osederad, och hon var heeeelt till sig!
Hon sa att "den här dagen kommer jag aldrig glömma" och alla hon pratade med skröt hon om hur duktig Molly var som bara stod still och lät sig bli klippt (se tidigare inlägg)
Jaja
Sen iväg på röntgen...
När vi står där och väntar så ser man hur hela halsvenen pulserar!!! Jag blir orolig att de typ givit henne för mycket sedativ, ber dem kolla och en killelev säger att "det är väl i takt med hur hon andas" men herregud! Det är i takt med hjärtat, pulsen! Pucko! Han ska nog börja mecka bilar istället... Lotta höll med!
Jag frågade irriterat och oroligt om det inte fanns någon RIKTIG VETERINÄR DÄR! Och de hämtade en som sa att det va ok.
Röntgade två bilder på käken. De kollade. Ingen fraktur...
Gick vidare till ultraljudsalen.
Ultraljudade käke haka
Hittade en liten vätskeansamling nedanför ett gammalt läkt sår samt en 1mm stort främmande föremål (sticka) som satt i närheten...
Bakbenet var det väl värre med...
Ultraljudade det och hon ville inte säga nåt men hon tyckte att det såg ut som att ringbandet (som håller senor och ligament på plats) var för stramt och ev stasar och gör att det svullnar (detta har hon haft till och från jämt) men hon kunde inte säga så hon skulle be någon annan kolla imorn.
Imorn ska de även op i hakan så att vätskan (var/sårvätska) kan komma ut och förhoppningsvis ta med Stickan ut... Så hon står kvar över natten :(
De ska ringa imorn om när jag får hämta hem henne. Ni får det väl vara nog??



Kommentarer
Elin

Ursch och fy, Tette! Jag hoppas verkligen att det tar slut nu för er :(
Himla synd att jag låg hemma sjuk idag, annars hade jag gärna kört er till Ultuna. Hoppas du fortsätter hålla oss uppdaterade! KRAM

2012-10-09 @ 20:41:46
URL: http://beautyalices.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0