Kände av på banan

Kände av tjabo i lina på banan idag.
Såfort han såg repgrimman så taggade han till! Jag funderade lite på hur jag skulle klara av det utan att han brallar sönder sig ;)
Ner på banan, körde lite "look at me" för att få fokus på mig. Sedan lite trav i båda varven (han bralladelote, såklart) han tar i genom hela kroppen nu i traven i båda varven och öronen fram och glad och sitt vanliga positiva till spring jag ;)
Tog en galopp i båda varven och kan säga att han galopperar som innan han va dålig, rumpan under sig, genom hela ryggen å kroppen å huvudet in, bad honom sakta ner för att byta varv och han stoppar (självklart utan att jag bet honom om det! Han ska INTE göra det nu!!!!!) men öronen spikrakt framåt och taggad å ville göra mig till lags. Tjabo is back!!!!
Johan fyller 30 imorn å kunde väl inte fått en bättre present än att tjabo verkar kryare :)
Det här huvudlaget å bettet fick han av Elvis å Texas i present <3



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Skönt att höra att TJABO är på bättringsvägen <3 Vilket läckert träns!
Hoppas Johan kan rida med det i mååååånga år framåt på Tjabo. YEEHAA!

2012-11-06 @ 18:06:58
URL: http://www.stalllt.n.nu
Mollie Carlsson

Snyggt bett!!!!

2013-03-03 @ 19:36:37
URL: http://molliecarlsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0