Ja, vissa dagar e tristare än andra

Skulle skritta en sväng barbacka i repgrimman.
Började med att ja skulle hoppa upp från pallen utanför stallet. Han ville inte stå still, när han väl stannade så fick jag hoppa upp åt fel håll å då när jag ska vända tillbaka för att gå ut från stallplan så slår han i pallen med benet å låtsas bli rädd och skuttar mot stalldörren, med mig på...
Vår stalldörr är INTE hög, så jag hann inte ens luta mig fram utan fick leka limbo och lägga mig ner på baken på honom när han hoppar in i stallet och går ända in till Milou! Tur att Åsa va kvar så hon kom ut ur foderkammaren och höll honom så jag kunde hoppa av.
Lite skratt och ilska och ut igen.
Sedan tog det 1timme! Varken mer eller mindre! Att få tjabo att stå still bredvid pallen så att jag kunde hoppa upp och skritta 10varv på stallplan och sedan hoppa av en psykiskt utmattad häst.
Jag körde alla JM knep jag kunde komma på och tillslut gav han upp.
Jaja...
Jag vann :)



Kommentarer
Chrissie P

Shit vilken tur att du inte slog dig i dörren!!! Bra jobbat att du inte gav dig trots att det tog så lång tid. Asbra jobbat!

2012-11-15 @ 13:07:16
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0