Andra lektionen

Andra lektionen körde vi först galopp över 4 bommar utlagda på storamittvolten i väderstrecken, och han tyckte att det var askul! Hoppade typ över varje bom och verkligen satsade mot dem, va ju inte riktigt det som var planen, men ändå ;)
Vi jobbade på bra över dem tycker jag, jag höll bra jobb med benen och fick honom att gå där jag ville på bommen. Hopp-Tette kom fram lite där ;)

Sedan övade vi stop (jag har lite svårt för att säga whoa) och rollbacks mot väggen (vilket jag aldrig gjort tidigare) och han kändes bra efeter lite slit med att forma honom utåt och få hononm att lossna lite.

Sedan packade vi in honom i transporten och han åkte hem till Gittan i Lidköping och blir där 2 månader <3



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Det kommer att gå jättebra hos Gittan. Så Tjabo kommer hem med massor av utbildning i bagaget!

Ni har ju lagt ner ett verkligt bra grundjobb. Nu ska han snart få glänsa. Lycka till!

2012-03-07 @ 08:20:14
URL: http://www.stalllt.n.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0