Lång skrittur

Igårkväll var det min tur att lämna barnen hemma och få åka ut och ladda batterierna hos hästarna.
Skulle rida ut med Tores medryttare.
Jag är alltid klar för snabbt, så jag värmde upp lite på banan, vände, backade, travade lite. Fick till en spinn på två hela varv! Som jag var nöjd med :) gick i slowmotion, men han gjorde RÄTT! (för er icke-westernmänniskor så är en spinn en bakdelsvändning där inre bakbenet står kvar på samma ställe) blev så glad :) första gången vi gjort så lång, sammanhängande och korrekt spin :)
Jaja...
Sedan var de klara (Å och Allyson följde också med, till fots) så skrittade vi fram å tebax till gravfältet, i normala fall tar det runt 45min, men vi skrittade ju bara :)
Lite mörkrädd ibland, men han fick stanna och kolla på det han trodde va läskigt, så gick det antingen över eller så gick nån annan före. Vill inte bråka på honom då vi kanske ridit ut 4-5 ggr i mörker :)
Hemvägen var avslappnad och lugn :)

Sedan tog vi in resten av hästarna och Molly & Melker (de har tjock isolerande päls) såg ut som två frostbollar ;)

Idag är det Johans tur att rida.

Jag längtar redan tills det är min tur igen ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0