Nu är semestern slut

Har gått runt hagarna å skakat snö och satt upp trådar... Kämpigt i djupsnön :)
Sedan är mollys semester över, nu börjar skolan!
Tog in henne, borstade, på med sadeln som att jag gjort det på henne jämt (har haft w-sadeln en gång innan) spände och gav godis(hon är en sån mathäst som om man ger en godbit så fokuserar hon bara på det)
Ut på banan, lina åt båda hållen i skritt, sedan ut en bit på vägen, höll väl på med henne 30min totalt, med foderäta, men hon såg så nöjd ut när jag lämnade henne i hagen sen. Skönt att använda hjärnan lite :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0