Mollys tur

Molly skulle ju få stå i veckan men hon verkade så pigg å glad å sugen på att hitta på nåt, så det skulle vi :)

Vad skulle vi göra då?? Hnmm...
Ja! Sadelträning!!!

Hon har ju haft Melker minilåtsassadel på sig en gång när hon va 6mån, mer är inte gjort...

Så jag slängde på filten, inga bekymmer, kastade runt den på henne lite å la den sedan tillrätta.

Hämtade min pleasuresadel (som förövrigt är till salu) och lade på den, rätt brutalt, skakade runt lite, lyfte upp å la ner igen, la tillrätta och spände jorden. Först lite, den lite mer, å sen så att jag i princip skulle kunna hoppa upp :)
Hon kollade på fendern (stiglädret) på ena sidan och sedan va d bra...

Jaha, tänkte jag, då tar vi en sväng... (alltså från marken ;) )

Gick ner på banan, slängde me fendrarna, gick över bommar, longerade lite, hon kollade sadeln en gång, annat inget :D ville bara jobba me matte å va duktig flicka <3




Kommentarer
Chrissie P

duktig liten tjej :) Och sjuuukt snygg filt!

2012-08-31 @ 22:34:40
URL: http://chrissiep.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0