Bra jobb från marken,

Flyttade från marken, gjorde lite vändningar och lydnadsövningar. Sedan trav och galopp i låg form lugnt och jag hade honom med mig. Sedan testade jag att rida i grimman med bara repet knutet i en ände (inte som tyglar)

Jobbade i skritt för att få till jämna fina volter, klart godkänt, fick jobba mycket med innerskänkeln för att få honom att jobba runt den och forma sig innåt och sänka sig. Gick bäst i höger varv, konstigt nog...

Sedan travade vi på samma vis, helt ok, lite dålig centrering, men det är för att jag är för sen med hjälperna märker jag.

Galopperade på samma vis och det gick bäst, är väl för att vi jobbar mest i galopp i vanliga fall med...

Stoppade och gjorde rollbacks och han får väl godkänt på det och jag är nöjd med min insats :D

https://cdn1.cdnme.se/cdn/6-2/1405968/images/2012/pic_503dd172e087c37f360000bc.jpg" class="image">



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0