Ridit igen

Hej hopp!
Igår red jag i repgrimman igen och på banan gick det bra. Det jag tränade på var att sluta rida och då ska han stanna, fungerar bra när han är fokuserad :)
Kändes lite stel i vänstersidan mot häromdagen, menhan kanske bara hade en dålig dag;)
Sedan red jag ut till svinstallet å tillbaka och på hemvägen skulle jag bara flytta bakdelen lite för vänster (den stela sidan) och han ville inte! Typ böjde sig åt andra hållet istället och backade! Jag tog fighten då jag var tvärsäker på att jag gjorde rätt, det tog säkert 5 min, sedan gjorde han som jag sa! Tonårstrots nr 1! Får kanske räkna med lite mer sånt... Men jag vann och efter det gick det såååå braaaa såååå! Coolt att känna att man har koll på läget! Thx John Moore!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0