Första uteritten

Jajjemensan!
Nu är vägarna någorlunda ridbara! Woohoo!
Selade på Melker, kastade i Elvis och Dedde där. Johan hoppade upp på Tjabo och vi gav oss iväg mot Kalvsvik.
Började precis skymma så jag fick testa reflexsprayen, som jag nu varmt rekommenderar, kolla svansen!!!



Och nej, det är inte photoshoppat ;)

De travade, mötte bilar, hästar, gick förbi läskiga saker, och allt det FRAMFÖR Melker (Tjabo tyckte han gick för sakta) Melker som skulle vara med som den "trygga äldre hästen" :P

Helnöjd med kvällen, och Elvis med, som älskade att åka vagn bakom sin älskade lilla Melker. När vi galopperade så var han så lycklig <3

Imorgon ska jag och Dessie ge oss på att köra Melker (hon kör) och jag håller Tjabo bakom vagnen, på så sätt kan även för tillfället handikappade lilla jag motionera våra hästar! Woohoo!

Tjingeling



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0