Dags att börja uppdatera....

Tjabo fick tyvärr komma hem från det underbara betet då han blev sparkad på knät av fjordingen på betet...
Som tur var var det bara mjukdelar som skadats och efter en vecka med Metacam vafr han ohalt, knät är dock lite svullet/mosigt fortfarande, och kan tyvärr vara det resten av hans liv :(

Vi har börjat med en lugn igångsättning, skrittat tre fyra dagar i veckan och bara myst då han ömmat lite om fötterna.

Igår fick han skor fram för första gången och jag tror han gillar det då han tog stora raska steg tillbaka till hagen, de senaste dagarna har han trippat fram då det förmodligen gjort ont under fötterna då det varit torrt och hårt i backen, men nu ska ridningen igång, bara såren som Jojje gjort över hela Tjabo läker ordentligt...

Några ligger där sadeln ligger så det känns lite dumt att skapa ett sadelproblem om det skulle göra ont... Men nu har han stått själv 1 vecka och såren har fått ordentlige skorpor som säkert snart trillar av så vi kan sätta igång på riktigt.

Johan har verkligen en superhäst! Han är så trevlig i ridningen och nu, efter kastrationen, så har han verkligen landat och lyssnar 200% på husse.

Planen för hösten är kosseträningar och vidareutbildning i vardagsridningen. Johan kommer såklart ta det mesta, men jag hoppas att jag får träna lite jag med, det behövs verkligen...







Och en bild på lilla Lucy, som vi hoppas att det går bra för då hon är tådansare... Men det ska nog bli bra med hovslagares hjälp :) Håll tumamrna att min lilla prinsessa får verkligen bli min lilla prinsessa...



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Hur går det med LUCY? Jag läste att ni skulle till Täby, kliniken? Lycka till!

Kram Tinka.

2011-08-03 @ 22:21:25
URL: http://www.stalllt.n.nu


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0