Varit i stallet och myst i min egen takt

Som alal säkert vet så är ju jag sjukskriven pga onormal graviditet och jag kan i princip inte göra någonting roligt alls...

Men nu har Elvis börjat på dagis och jag kan iallafall var i stallet 5timmar och bara mysa och lukta på hästarna!!!

Jag och Melker tog en långsam promenad till Åkerbloms, gud så skönt med en häst som går sakta och i min lunkande takt, då kan tom jag ta en liten promenad nu :) Så söt och nyfiken på livet den där lille Melker. Han kollar överallt och bara längtar efter att få ut och upptäcka omgivningarna runt omkring hans nya hem <3

Sedan gick vi tillbaka och så fick han komma ut i hagen och så tog jag in Tjabo och borstade lite och myste. Hade inte tänkt göra så mkt mer, men jag tränsade och gick ner på banan. Longerade nogra varv i trav bara för att se att han rörde sig som han skulle, sedan styrde vi lite med bettet. Har ju mest haft sidepull på honom, men vill vänja vid bett också :) Gick så himlans bra! Jättekul och jag gick in i stallet med humöret på topp. Så skulle jag ge honom en morot, och han KAN INTE BITA AV DEN! Hmmm, jag blir fundersam...

Öppnar munnen på honom och då är ena framtanden jättelös och en har han precis tappat, stackars min lilla prins, så går jag runt och styr honom med bett, just nu! Jaja, tur att bettet inte ligger i framkäken ;) Han stördes ju uppenbarligen inte av det på banan...

Nu ska Johan börja sätta igång honom, komma ut i skogen och rida hit och dit och lära känna varandra.

Han ska va med på en Maria Käki (trail) clinic den 26/27 feb och Johan Svensson (reining) clinic i mars.

Så det är vår vårplanering so far :)



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Åh, vad mycket spännande som är på G för Tjabo!

Lycka till!

2011-02-02 @ 17:14:06
URL: http://www.lintrollets.se
HaNNa

Unghästar och deras tänder. =)

Lotta har tappat sina i perioder. Just nu saknar hon en "hörntand". ^^



Jo, igår hade vi inte så mycket snö kvar. Nu har vi 1 decimeter, snart två. Jag är glad, för då kan vi dra däck snart igen!

2011-02-10 @ 11:35:19
URL: http://malumbub.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0