Mattes första clinic <3

I helgen fick matte äran att låna Tjabo HELA helgen för 4 pass för Maria Käki.
Fokus låg på gångarterna och lugnet och jag är stolt att kunna säga att han faktiskt är RIDBAR i alla tre gångarter nu, man kan flytta ut och in på volt i alla gångarter, styra var man ska och ge en ORDENTLIG eftergift och märka att han faktiskt orkar bära sig en stund och att vi är på rätt väg.
Bra stoppar (trots oskodd), backar upp bra med lågt huvud, när han hittar formen i galoppen så är den "to die for" och helt fantastisk!
Inte helt lätt att rida med två mjälkmaskiner, men jag gjorde verkligen mitt bästa och har rejält ont i kroppen nu ;)

EN film på galoppen... Mycket jobb kvar, men hallå! Han är faktiskt bara 3!

http://www.youtube.com/watch?v=0Z92yoNnPEM









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0