Dålig uppdatering, men solen skiner ju ute :)

Tjabo rids varje till varannan dag, mycket ut i skogen och Johan är snäll och låter mig rida med ;)

Häromdagen var vi ute och övade lite neckreining runt massa unga aspar



Det gick kanon, och det är ¨så roligt närm an märker att han förstår, han VILL jobba och han VILL förstå och han VILL göra sitt bästa, så himla härlig kuse!

Johan var ute och vallade ett rådjur häromkvällen ;) Finns nog lite cowsense i pållen :) Helgen 10-11 sept blir det kosseclinic på Okna för Tjabo och Johans del :)



Nu i helgen är det clinic för Maria Käki och jag ska få rida :D Jippie :) Jag och Johan kommer nog dela på lektionerna, men jag är överlycklig att någon ska stå och skrika på mig, jag behöver det verkligen, sitter som en hösäck och har ingen koll på min kropp just nu, kommer bli jättebra och jättekul!




Idag får vi sand till ridbanan så i framtiden kommer vi förhoppningsvis kunna träna stoppar ordentligt på banan :) Jätteroligt och skönt att få en bättre ridbana, då den nu mera är som en grusplan utan stuns alls...

En stallplats har vi ledig också...



En bild på Elvis från hans första framträdande, på westerndagen på Täby Galopp, han red först i westernparaden och var med på TV och allt, när han fick gå ut från banan så ville han bara vara kvar! Min lilla snutte, det första han sa när han vaknade dagen efter var "Elvis fick inte ha någon flagga, ELvis ville det" Han ville hålla i en fana :)



Här är en bild på igår när han red SJÄLV för första gången!
Melker stod still för att jag skulle fota, då smackar Elvis på honom och styr mot morfar och är helt totalt (kolla smilet) överlycklig att han klarade att rida och styra själv, red själv från banan upp till vägen, längst vägen bort till begravningsplatsen och tillbaka igen, sedan ner på banan igen och red över bommar, över bron och genom "dörren" (Elvis ord på grinden) Nästa år kan han nog tävla :)
Vår duttiga lilla son!



Lucy växer, hon föddes ju som tådansare och det har varit lite meck, på tis ska hon opereras så att hon får ner trakten på vänster fram ordentligt. Hoppas på att det blir bra och att den lilla prinsessan får komma hem till mig :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0