Trailträning i måndags, idag lite vändningar på banan och sedan promenad

Trailträningen gick jättebra i måndags, bron, grind, bommar, fyrkant, inga konstigheter...
Lite svårt att backa in mellan bommar, ville inte riktigt, går man in och backar ut så går det galant så vi får se till att helt enkelt träna det innan tävlingen :)

Idag gjorde vi lite samma, lite bättre med backningen men långt ifrån bra, så fortsätta med det, bron var hal så tyvärr halkade han lite på den :( Men efter att ha fått kolla på den efter det så gick det jättebra, typiskt, när han verkligen kastar sig upp på bron av egen fri vilja och var frammåt och duktig så skulle han halka :(

Sedan tog vi en promenad till Vivvis stall och jag ville se hur han betedde sig när han fick se lite andra hästar...
Jag tycker att han betedde sig galant, hade fokus på mig nästan hela tiden och hingstade inte upp sig alls, trots möte på väg och lösa hästar i hagen, träna mycket på det nu får vi se hur dingelingelongen beter sig ;)

Sedan vägrade han gå igenom en vattenpöl så där tog jag fighten och vägrade ge mig, han hoppade över tusen gånger innan han tillslut gick igenom, efter att matte var jätteblöt om fötterna ;)

Tjao



Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Hej igen!

Jag glömde ju alldeles att fråga hur Lena mår, efter avfallningen? Det var en otäck avramling. Hoppas hon inte är alltför mörbultad.

Krya på dig Lena! Kram från Tinka.

2010-09-18 @ 15:55:15
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0