TÄVLING!!!!

Jajjemen!
Vi tävlade igår, lördagen den 25e September!

Vi börjar från början...

På fredagen, sent som rackarns och mörkret hade fallit, tog vi in honom och skulle schamponera utanför stallet. Johan & Pappa höll på med traktorn plus pappas bil med släp och Tjabo stod så snällt vid bindstången och blev duschad och schamponerad. Skulle vilja se den tvååriga halvblodshingst som skulle stått still och gjort samma sak, i bäckmörkret med maskiner 2meter ifrån, njae, skulle inte tro det va :P

Sedan tog jag in och flätade honom, han stod i princip blickstilla hela tiden och var så duktig pojke, några skrap med hoven då och då men ingenting farligt alls, vi flätade och putsade och lackade hovarna och fejjade och han blev så stilig så. Sedan fick han stå i Skippers box över natten och vara ren inför morgondagen.



Lördag morgon kl 5 gick jag ut till dem (Tore skulle ju också med) och då låg Tjabo ned och sov och flätorna hade hållt sig jättebra! Sprayade som bara den på kvällen ;)
Gav dem hö och gick själv in och åt frukost.

Ut vid 6, putsa lite, på med de sprillans nya transportskydden (det tyckte han va skumt när vi skulle ut ur stallet, men fick snällt vänja sig den lilla sträckan till transporten) och lastade 6.30

7.45 anlände vi till Denans ranch, Rimbo, WRU´s hösttävling.
Vi skulle vara med i Trail at hand och Showmanship at halter och mitt mål var "Vi ska komma in i ridhuset, han ska inte betäcka någon och vi ska komma ut igen utan att han slitit sig loss eller skadat någon"

Första timmen gnäggade han hela tidne, vi gick och gick runt deras slinga så han skulle coola ner sig lite och han lyssnade ju hela tiden, så det var lugnt, bara lite bänglig...

Desirée tävlade Tore i trail och ranchtrail och sedan var det dags för oss i trail at hand. Det första han gör när vi kommer in i ridhuset är att stegra jättehögt och slå av mig hatten med ena framhoven!!! DÅ BLEV JAG LESS! Jag var beredd att gå ut därifrån och skita i allt, tänk om någon skulle bli skadad???

Men efter det så blev han ett ljus, vi var 11 hästar tillsammasn i collectingring som inte är stor och vi gick runt så att han skulle koncentrera sig på mig och inte på pållarna...
Vi startade sist och då hade han ju hunnit lugna ner sig ordentligt och vant sig vid situationen.

Hälsade på dommaren, över bron, inga problem, backa vid sidan om bron, gick jättebra, över skrittbommar, slog i en, typiskt. Fyrkanten vände han ju inte korrekt i, men han slog inte i och vi kom runt den, sedan travkoner och det gick bra de två tre första, av fem, men sedan såg han publiken, som var många och läskiga, jag skrattade men sedan fick jag fart på honom igen, grinden klarade vi galant och joggen på långsidan likaså, skritt genom två fyrkanter och stop i den sita, perfekt! Hälsa på dommaren och vi var klara! Woohoo!!

Prisutdelning.... vi kom 5a!!! av 11startande! Jag är supernöjd!! Vår duktiga lilla pålle!

Rast, sedan dags för showmanshippen

Där var vi också sist startande, men bara 5st var med.
Han stod nästan still innan det var vår tur, sedan var det vi, jag glömde nästan hälsa på dommaren :P Trav fram till sista konen gick galant, sedan backa till den andra konen, gick lite vingligt, sedan vändning 3/4 till höger och då var han så trött så han böjde bara halsen men vände tillslut, skritt fram till dommaren och stop där, stod nästintill square så jag nickade och dommaren gick runt, jag kom ihåg att flytta mig rätt och dommaren tackade, dags för uppställning framför publiken och sedan prisutdelning, VI BLEV INTE DISKADE :) Woohoo 5a igen!!

Så vi kom hem med två gröna rosetter och taggad inför nästa säsong, då vi ju faktiskt ska börja rida honom!

Åh vad kul det var! Nu får han vila några dagar, sedan ska vi börja med inkörningen! Jippie!!



Kommentarer
Anonym

Grattis!

från

Mormor & Nisse

2010-09-26 @ 23:34:39
Ingrid "Tinka" Carlsson

HEJA TETTE! Vad duktiga ni var. Han är en stjärna den där TJABO!

Tack för att jag får vara med i samma stall som ni. Det är jättekul. Jag blir så taggad.

Kram Tinka.

2010-09-27 @ 00:53:52
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0