Tjabo svullen

Tjabo är svullen och varm i bakbenen, så fort jag går en liten bit så försvinner det, han är inte halt i någon gångart (longerade igår) och har ingen feber...

Fick tips av Hanna att det kan vara en växtperiod kombinerat med leran, får hoppas på det. Han står ju inne på natten och jag spolar av tassarna på kvällen och lindar så han inte ska svullna, så han står ju inte i leran hela tiden, så växtperiod låter rimligt...

Är ju min första unghäst så är jättetacksam om ni har andra förslag på vad det kan vara :)

Alltså har vi inte hunnit vidare med traven, skulle ha travat i tisdags med Anneli´s hjälp, men vi får satsa på nästa vecka :)

Hej sålänge



Lena & Tore på tävling i oktober



Kommentarer
Runeidunn

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2011-11-03 @ 15:11:54
URL: http://runeidunn.blogstie.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0