På gång

Lite dålig uppdatering, men man är ju hellre ute i solen än framför datan :)

I fredags red jag Skipper och hade Tjabo som handhäst, vilket gick jättebra. Tjabo försökte få igång farbror Skipper några gånger, men jag tror att på slutet så förstod han att han inte fick, då matte blev väldigt arg varje gång ;)

Igår tömkörde jag Tjabo för första gången, fick hjälp av Tobbes matte Lotta, eftersom vi inte hade gjort det förut.
Kopplade i båda tömmarna, gick på vänster sida, lade den högra tömmen runt rumpan och sedan gick vi och jag sökte mig lite bakom och vips så styrde jag, höger vänster höger vänster, stanna fram svänga stanna fram :) Han var så duktig, höll på max 10 minuter och sluade innan han hann göra något dumt så han bara fick positiva minnen :)

Sedan hängde jag på honom och det gick över förväntan, men nog tyckte han att det var läskigt allt :)

Söndag hoppas jag på tömkörningsträning på Berga för Maddes kompis Ewa, ska bli jättekul! Bara att jag måste ha träns då, men tänkte testa det i veckan nu, igår hade jag ju bara grimma :)

Hej svej sålänge!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0