Trotsade förkylningen...

Superförkylda lilla jag skulle minsann på löshoppningen...

Upp i ottan, ut med pållarna, in med Tjabo och även Tore som skulle följa med för första gången. Tjabo hade ju då självklart lyckats bli sparkad höger has och var lite svullen, ingen feber och ingen hälta så han fick minsann åka med i alla fall.

Började med Tjabo och det var ju över 2 månader sedan sist, men han kom ihåg, dock inte lika på som han brukar, men tror han kände av såret... Pressade honom inte men vi va väl uppe i 90cm kanske och vad tycker ni om den här bilden "jag hoppar ju för fasiken tanten!"





Det ramlade stora snömassor från ridhustaket men han lyfte inte ens på ögonbrynet, ni skulle sett hästen som kom in efter, den (och dess ägare) var livrädda att taket skulle rasa in, sedan när jag kom in med Tore-fjording så hade den ju aldrig sett en sådan förut så den höll på att få en hjärtattack! Vilken skillnad det är på hästar alltså!

Sedan var det Tores tur, han gasade runt första varvet i 300km/h men sedan lyfte han på benen lite, inga höjder att tala om, men han skötte sig och utförde sitt jobb, även han cool inför snöras och ridhus och andra pållar m.m.

Våra duktiga hästar <3


Taggad Tore






Kommentarer
Ingrid "Tinka" Carlsson

Heja Tore!

Vad härligt att ni kom iväg på löshoppningen. Jag är avis......

Hovslagaren kom ÄNTLIGEN, som jag måste passa. Så det blev inget för oss idag.

Men nästa gång, då är jag på.....

2010-02-27 @ 20:52:27
URL: http://lthastar.blogg.se/lintrolletshastar/
Patricia

Hellu!!! Oj ja vad lääänge sen... fyy har så dåligt samvete för att jag inte grattat er än... Men stackars er vad ni är sjuka, hoppas ni frisknar till snart! Jag har också haft fullt upp. jag kommer byta jobb och ta över BC-vicket på Drottninggatan så det har varit en massa kring det. Ska bli roligt börjar på onsdag men kommer få jobba som en.. ja... men men vi MÅSTE höras när ni är friska igen! Puss puss

2010-03-01 @ 20:02:51
URL: http://www.femtiovitakvadrat.blogspot.com
Travelerhorses

Så snygga dina bäsar är .

Måste erkänna att fjordingen är as-snygg mums



Tack för dina varma ord på min blogg ....ibland är det jätte tungt .

2010-03-01 @ 20:56:12
Idarcarmen

Great looking site. It has been helpful. Thanks

2011-05-01 @ 11:44:18
URL: http://idarcarmen.blogspoo.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0