Ridit Skipper i hans sadel och haft träns på Tjabo, lite gjort iaf :)

Idag red jag med Lena & Tore å Pernille & Totte till solberga å tebax i mest trav.

Hämtade även Skippers sadel idag hemma hos Lollo, en tjej som hjälper Marika som äger Skipper. Den var jätteskön att rida i och låg jättebra (såklart) på Skipper.

Min courts ligger för tight på honom då det är en quarterbom, och Johans ligger väl okej men är så hård att sitta i och ramlar snart isär ;)

Den här var underbar!!! Men har inte råd att köpa den just nu så jag är glad så länge jag får låna den, TACK MARIKA!
 
När vi kom tillbaka så var det dags att ta in hästarna så jag tog in Tjabo och tränsade honom (var ungefär en månad sedan sist) så fick han stå med det madans jag borstade honom. Var inga problem alls, tuggade en stund, men sedan var det intressantare att sniffa på fläkten, grimskaftet och allt annat roligt :)

Han är sååå duktig, ställde in honom i boxen och gick in i foderkammaren för att göra iordning allas kraftfoder och börja ge det, då stod han kvar! Har tränat att han ska stå där i princip varje gång, men aldrig testat ordentligt om han gör det, men idag gjorde han det i alla fall :)
Vår duktiga lille pålle!! <3 <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0