Ridit lektion på Stadsberga idag

Hej hopp!

I sista minuten ändrade jag långtur i snön till lektion för en kvinna vid namn Barbro, mer vet jag dock inte :P

Vi red på lite, mest klassiskt kändes det som, skritt trav och lite galopp och det gick hyfsat, mina händer vinklas alltid åt fel håll av någon anledning (enda gången de inte gör det är när jag ridit för någon en längre tid som verkligen tjatat rätt dem ;)

Gjorde "rollbacks" i skritt (alltså bakdelsvändning ;) ) och det gick bättre med enhandsfattning ä med båda händerna på spakarna, men det gick i alla fall.
Fick lite tips och är glad att ha fått rida ett ordentligt pass i ridhuset :) Tack Lotta och Therese!

Ska ringa till henne som har Bröta imorgon och fråga om det är okej att jag kommer och tränar för Marika på torsdag. Hoppas hoppas för hon vet ju hur hästen fungerar och jag vet att jag kan lyssna på alla tips hon antagligen kommer ge mig, behövs! :)

Sedan är det clinic för Lisa Lindgren från Gotland nästa helg, 3 pass på två dagar, så det är fullspäckat på träningsfronten!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0