Lösgalopp med Tore

Tjabo har ju lite vintervila, så det blir inte så mycket uppdatering här, men i lördags fick han lösgaloppera med Tore, Lenas fjording, på ridbanan.

Först var han jättekaxig! Bet Tore i nacken och skulle klättra på sidan på honom och var allmänt jobbig, Tore började springa, och sedan galopperade de runt ett bra tag och fick röra på fläsket.

Sedan när de sprungit klart, så började Tjabo kaxa igen, men då tröttnade farbror Tore (som bara är 5år och inte jättehög i rang) och slog båda bakhovarna rakt i Tjabos mage så att det ekade över hela gården och Tjabo nästan tappade andan. Bra! Tänkte jag, säg ifrån till min lilla kaxhäst nu!

Tjabo föltuggade som bara det och sprang ifrån Tore, Tore vallade honom 2 varv runt banan och Tjabo försökte komma ifrån, då såg han mig och kom travandes in bakom min rygg, tvärstannade, och gömde sig för Tore och sa -" Matte, jag vet att du bestämmer över den där läskiga hästen, så jag står här och gömmer mig, jag tänker INTE kaxa med honom igen"

Det är våran kaxiga, snart 3åriga, hingst det ;)

Sedan fick Elvis rida på mommos Tore, sååå glad blev han, synd att jag har så ont i magen annars hade han fått en ponny nu, men det får bli till hösten. Än sålänge får han rida på Tore :) Tack Mommo





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0