Matte jättesjuk

Fortfarande...

Men jag var i stallet en sväng idag, underbara Jessica fixade allt till Tjabo, så jag fick lite ork att pyssla med honom... <3

Tog in honom i dtallet med de andra, stod lös i gången medans jag kratsade hovarna och det gick super. Tränade på "på/av grimman" och inte en tillstymmelse till att rycka upp huvudet! FRAMSTEG NÖJD!!

Satte även fast honom i gången en stund och det var lite konstig, men när han kände att det tog stopp när han backade, så gav han efter för trycket i nacken och tog ett steg frammåt och nöjde sig med att stå där. Sedan gick vi några varv på stallplanen utan de andra hästarna, stannade, backade och allt det sitter perfekt nu! Säger Back! och han tar 2 steg bakåt. Härlig och lättlärd kille det här!!

Från imorgon så kommer han att stå med mitt fullblod, Shallow, i hagen istället. Tror att det passar super, då Tore fått ta lite väl mycket plats i hagen nu och äter upp allt hö jättefort vilket reslulterar i tjock fjording, hungrig växande quarter!

Till helgen hoppas jag att jag är frisk och då ska vi ta en liten promenad utanför stallplanen, är tanken iaf :)




Kommentarer
Madde

Fina grabbar Du har ;-)

2009-09-30 @ 23:42:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0