En lugn dag, duktig häst!

Idag stod vi givakt när Lena skulle ta ut Tore för att rida. Vi har ju stängslat om hagen nu, så han vore inte försöka sig på att spränga den, men man vet ju aldrig...
Lena tog ut Tore och Johan stod utanför hagen och höll ett vakande öga på hur Tjabo skötte sig...
Han sprang (läs trippade) några meter, sedan vände han och gjorde så några gånger... Tog sedan en tuss hö och nöjde sig med att de andra hästarna stod runtikring. Men han var ändå tvungen att testa om det verkligen var ström i tråden och fick sig en känga, och det tror jag var bra, för efter det fanns det ingen som helst antydan till att han vill springa igenom utan han fick snällt stå där till Tore kom tillbaka en stund senare.

Vid insläppet var det bara han och Tore kvar ute och jag tog dem ihop. Tore är ju en buffel i jämförelse, ska skynda sig in.. Men Tjabo gick snällt snett bakom hela vägen upp. Vi stannade utanför stallet, precis innanför, precis framför boxen, precis inne i boxen och sedan vände vi oss med huvudet ut mot boxdörren och började "projekt ta av/på grimman" precis som igår smekte jag hela huvudet, tog ungefär lika lång tid (han var väldigt hungrig så jag tror att det störde lite) Men efter ca 5minuter gav han sig, hängandes med huvudet så drog jag av och på grimman några gånger för att sedan ge honom tillåtelse att få gå till maten. NÖJD!!

Imorgon blir det ungefär samma som idag då jag inte tänker börja med något innan in/utsläpp fungerar klockrent...



Kommentarer
Patricia

Jaha ja, så nu hittar man hit också! Hade ju också "blogg" förut när jag hade min förra blogg, funkade jättebra! Nu har jag och Tove blogspot som du också hade till Elvis, tycker att den är jättebra också, va mycket svårare att lära sig än blogg.se men när man väl lärt sig tycker jag den är kanon! Vad roligt att följa dig och pållen! Är så avis!



Hörs i veckan sen då



Puss puss

2009-09-24 @ 22:03:50
URL: http://www.femtiovitakvadrat.blogspot.com
Madde

Duktig pålle med en underbar matte :o)

2009-09-25 @ 12:50:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0