Världens sämsta matte...

Känner jag mig som idag...
Tog in pållen och tog av täcket... ionga problem...

Borstade av hela honom, började redan då reagera lite när jag kom nära öronen, men tänkte inte på det, gick jättebra överallt annars, tom skapet....

Sedan skulle jag byta från "haggrimman" till repgrimman och då började eländet. Han var helt omöjlig, vägrade låta mig ta av gimman, kastade sig bakåt, framåt...

Gick in i boxen och tänkte att "här har vi ju gjort det många gånger" och började verkligen från början och smekte pannan, ganacherna och halsen, men varje gång jag närmade mig grimman så kastade han upp huvude och vägrade slappna av... Började tom resa sig och jag tänkte bara "jag får inte ge upp den här kampen, jag står väl här tills inatt"'

När jag hållt på över 50minuter så såg jag, dumma dumma jag, som hade haft handskar på mig och inte känt något, att han hade ett sår mellan öronen, ett ordentligt bit/skärsår som var svullet... Och där hade jag grejjat med fingrarna och inte fattat vad han höll på med...

Stackars min underbara häst!!!!
Vi gick ut på en promenad och han skötte sig exemplariskt. Sprang lite med honom och när jag stannade tvärstannade han bakom och var sååå duktig!!!!!!

Får hålla koll på såret, men detvore läka på några dagar :)
Så kan det gå när inte haspen är på, men dåligt samvete har jag! Japp jappp!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0