Varit i stallet ikväll...

Johan fick mocka medans jag och Elvis var i hagen och umgicks med Tjabo.

Tjabo & Shallow trivs som sagt jättebra ihop. Shallow som snart är 17år ung vet att han är äldst och behöver bara vifta med svanstippen för att Tjabo ska lyda minsta vink, vilket är super, inga bråk i onödan :)
De äter ur samma hö-hög och går snällt bredvid varandra till och från hagen.

I stallet så borstade jag igenom hans svans, har väl inte blitt borstad på ett tag så det hade blivit dreds i den :P Men han stod snällt, lös i gången, och undrade mest vad jag höll på med "hmm, vad är det du sprayar i min svans som luktar så konstigt" pälsglans :) Se bilden...

På och av grimman några gånger vilket fungerade super, inget ryck upp alls med huvudet...
Johan gick upp till vägen med honom, stannade, backade och stod och pratade med grannen en stund och Tjabo var hur cool som helst och brydde sig inte.

Imorgon, om väder och vind tillåter, samt att vi inte hostar ihjäl oss, så har vi planerat att ta en liten promenad med sällskap :) Wish us luck!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lillatjabos

Här kommer vardagen och träningen med vår Quartervalack Suspisious Mind, även kallad Tjabo, uppdateras så ofta jag hinner. Tjabo är vår första Quarter, och även vår första unghäst. Han är född i maj- 08 och har hunnit bli 5 år nu... Sedan köpte vi Tjabos lillasyster Elvis Shy Molly "Molly" i feb 2012. En rödhårig fuxbrud med skinn på nästan, född aug 2011. Välkomna in och se vad vi pysslar med :)

RSS 2.0